Cara Wantek (mewarnai) Celana Jeans

Okayy wadappp??
Hahaha ketemu lagi ehh salah kita kan ga tatap muka yaa… Soo,, nulis lagi akhirnya… Setelah sekian lama ga post artikel.
Oh iya this time gue mau bagi-bagi ilmu cielah ilmu bhahah, bukan ilmu sih lebih tepatnya tips dan pengalaman waktu gue ngewantek celana jeans gue sendiri yaiyalah masa celana jeans tetangga. Jadi wantek jeans itu susah-susah gampang. Susahnya itu di niatnya jadi udah niat dari kapan tahun tapi.. yaa gitu dan gampangnya di pengerjaannya. Hahaha…. Okay langsung aja yaa gue bagi pengalaman gue cara ngewantek jeans ga osah basa-basi ntar jadi basi beneran.

Buat bahan-bahannya sih yang lu perluin itu adalah :
  • Panci
Panci sendiri yaa jangan panci tetangga ntar kalo tetangga lu mau ngerebus singkong kan bisa berabe, pancinya kita gunain buat tempat ngerendem jeansnya. Soalnya jeansnya itu akan kita rebus biar empuk dan bisa dimakan.
  • Bubuk Wantek
Bubuk wantek yang sesuai sama warna jeans yang mau lu wantek yakali jeans lu merah terus mau  lu wantek kuning ga nyambung kali, tp boleh sih dicoba. Bhahaha. Kalo buat merek wanteknya sih gue bebasin aja terserah lu mau pake apa soalnya gue ga diendorse sih jadi males buat menyebutkan merek. Ingat bubuk wantek bukan bubuk yang lain.
  • Penjepit Gorengan atau nama gaulnya Food Tongs 
Penjepit gorengan yang boleh minjem dari abang-abang gorengan yang lewat. Gunanya sih ntar buat masukin jeans ke air wanteknya, tapi kalo lu mau pake tangan lu sendiri sih boleh, gue ga ngelarang. Sungguh.
  • Garam
Gunanya sebagai penyedap rasa biar nanti jeans nya ada asin-asinnya gitu.
Setelah bahan-bahan tepenuhi cuss kita lanjut ke peroses wanteknya:
  1. Tuangkan Air ke panci jangan terlalu banyak dan jangan terlalu dikit yaa kira-kira setengah pancinya soalnya kan mau dimasukin jeans.
  2. Terus kalo pancinya udah di isi air, taro tuh panci diatas kompor dan jangan lupa nyalain kompornya.
  3. Kalo udah dirasa airnya udah panas bukan mendidih masukin bubuk wanteknya, gue saranin sih 2 bungkus sekalian biar  lebih kereng warnanya. Dan jangan lupa di aduk-aduk.
  4. Kalo udah mendidih masukan jeansnya, ingat masukannya perlahan-lahan jangan langsung semuanya, tujuannya sih biar warna jeansnya rata. Kalo udah masuk semuanya terus bolak-balik jeansnya. lebih lama jeansnya direndam lebih baik 
  5. Masukan garam, tujuannya sih biar warnanya lebih awet bisa juga pake air jeruk.
  6. Kalo dirasa udah cukup lama jeansnya direndam, angkat jeansnya dari kompor terus lu buang deh. terimakasih, lu bilas sampe air bilasannya jadi bening kembali. Oh iya jangan bilasnya pake air dingin dan jangan pake ditergen yaa.
  7. Cuci jeansnya di mesin cuci dengan air yang secukupnya dan jangan lupa tambahkan garam. langkah ini bisa di lewatin 
  8. Lalu jemur jeansnya, jangan dibawah sinar matahari langsung yaa, jemur di tempat yang teduh biar warnanya awet.
  9. Kalo udah kering, setrika jeansnya terus dibuang deh, dipake deh.
Gampang kan? Sebenernya sih gampang ga nyampe seharian kok buat ngewantek jeans, daripada bayar mahal-mahal buat jasa wantek jeans, apalagi kalo sampe beli jeans baru.. Cuma gara-gara warnanya yang udah pudar. Mending jeansnya di wantek sendiri, murah, meriah, mantap dan bisa keren lagi jeansnya kalo dipake. Oh iya sebenernya yang bisa diwantek itu bukan cuma jeans aja, kaos, kemeja dan katun juga bisa.

Gue ga punya tips khsus sih buat ngejaga warnanya biar tetep awet, yaa kan namanya juga jeans udah luntur pasti lama kelamaan warnanya juga akan kembali lagi terlebih lagi kalo jeansnya sering dipake dan dicuci, tips sederhana gue sih yaa gampang.
  1. Jangan terlalu sering lu pake jeansnya, usahain sampe lu udah ga punya jeans lagi dan jeans itu adalah jeans satu-satunya yang harus dipake.
  2. Jangan terlalu sering dicuci terlebih lagi cuci pake mesin cuci, biarin jeans lu ampe bau apek toh yang nyium baunya kan orang lain bukan lu, so yaa santai aja.
  3. Jika baunya dari radius 10km udah kecium dan mengharuskan lu untuk mencuci jeans lu, yaudah mungkin memang waktunya dicuci. Lu balik jeansnya maksudnya yang tadinya didepan lu balik bagian dalemnya jadi didepan dan jangan dicuci pake air panas apalagi air susu, mending diminum dah.
  4. Jemur jeansnya ditempat yang teduh jangan langsung terkena sinar matahari dan ingat jeansnya harus masih dalam keadaan terbalik.

Kayanya itu aja deh tentang wantek penwantekan hari ini, oh iya buat lu yang masih bingung caranya tenang aja kok gue juga buat Video Tutorialnya

Kenapa gue buat tutorialnya soalnya gue sedih ngeliat ternyata ga ada yang buat tutorial cara wantek jeans padahal kan lumayan penting buat orang pemakai jeans super aktif kaya gue dan orang yang irit irit gara-gara ga punya duit buat beli jeans baru hahaha..
Kalo ada yang mau ditanyai tanyain aja, InsyaAllah bakal gue jawab atau kalo mau ninggalin jejak juga boleh. Gue seneng kok, berarti artikel gue ini ada yang baca dan semoga bermanfaat. Terimakasih.
Jangan lupa dishare dan disubscribe yaa… Terimakasih.

Comments

  1. Klo jeans yg warna nya ada pareasi putih2 itu(bukan ketombe,bukan pula uban) bisa jadi item semua ga gan??
    Wan more, ane denger jg katanya mesti pake lilin juga pas aer mendidih? Plissss jawab bang toyipp hahaa

    ReplyDelete
  2. Terima kasih bambang, tipsnya sukses bikin saya cekikan sendiri pas bacanya 😂😂😂

    ReplyDelete
  3. Bisa gak klw jeans yg awalnya warnnya hitam terus di wantexnya warna biru bisa gak?

    ReplyDelete
  4. Machine Learning Projects for Final Year machine learning projects for final year

    Deep Learning Projects assist final year students with improving your applied Deep Learning skills rapidly while allowing you to investigate an intriguing point. Furthermore, you can include Deep Learning projects for final year into your portfolio, making it simpler to get a vocation, discover cool profession openings, and Deep Learning Projects for Final Year even arrange a more significant compensation.

    Python Training in Chennai Python Training in Chennai Angular Training Project Centers in Chennai

    ReplyDelete
  5. Ucuz, kaliteli ve organik sosyal medya hizmetleri satın almak için Ravje Medyayı tercih edebilir ve sosyal medya hesaplarını hızla büyütebilirsin. Ravje Medya ile sosyal medya hesaplarını organik ve gerçek kişiler ile geliştirebilir, kişisel ya da ticari hesapların için Ravje Medyayı tercih edebilirsin. Ravje Medya internet sitesine giriş yapmak için hemen tıkla: www.ravje.com

    İnstagram takipçi satın almak için Ravje Medya hizmetlerini tercih edebilir, güvenilir ve gerçek takipçilere Ravje Medya ile ulaşabilirsin. İnstagram takipçi satın almak artık Ravje Medya ile oldukça güvenilir. Hemen instagram takipçi satın almak için Ravje Medyanın ilgili sayfasını ziyaret et: instagram takipçi satın al

    Tiktok takipçi satın al istiyorsan tercihini Ravje Medya yap! Ravje Medya uzman kadrosu ve profesyonel ekibi ile sizlere Tiktok takipçi satın alma hizmetide sunmaktadır. Tiktok takipçi satın almak için hemen tıkla: tiktok takipçi satın al

    İnstagram beğeni satın almak için Ravje medya instagram beğeni satın al sayfasına giriş yap, hızlı ve kaliteli instagram beğeni satın al: instagram beğeni satın al

    Youtube izlenme satın al sayfası ile hemen youtube izlenme satın al! Ravje medya kalitesi ile hemen youtube izlenme satın almak için tıklayın: youtube izlenme satın al

    Twitter takipçi satın almak istiyorsan Ravje medya twitter takipçi satın al sayfasına tıkla, Ravje medya güvencesi ile organik twitter takipçi satın al: twitter takipçi satın al

    ReplyDelete
  6. Are Yorkies good for first time dog owners?
    yorkshire terrier for sale
    The Yorkshire terrier is a great starter dog for those who want a little lap dog. This breed is affectionate towards its owner and may even act protective around strangers. teacup yorkie puppies for sale The Yorkie has a moderate energy level and only needs basic exercise.

    Are Yorkie Poo good for first time owners?
    tea cup yorkie puppy for sale
    It is the ideal pet for people who don't want to deal with pet fur at home or in their cars. This is the ideal pet for first time dog owners, since it trains easily and needs only moderate grooming maintenance. Yorkie poos are good with kids. It will play with them, is energetic and affectionate.

    Are Yorkie hypoallergenic? Yes
    yorkshire terrier for sale near me
    How much does a Yorkie Poo puppy cost?
    Yorkie Poo puppies range in price from $1,000 to $3,500, depending on the puppy's coloring and the breeder.

    Are Yorkie Poos good dogs?
    yorkie puppies for sale
    The Yorkipoo is a gentle and loving dog who can do well with children. He's not recommended for homes with very young children, since he can be easily injured when improperly handled. A Yorkipoo can make an excellent companion for an older, more considerate child.


    ReplyDelete
  7. Are Yorkies good for first time dog owners?
    teacup yorkie for sale
    The Yorkshire terrier is a great starter dog for those who want a little lap dog. This breed is affectionate towards its owner and may even act protective around strangers.
    The Yorkie has a moderate energy level and only needs basic exercise.

    yorkie puppies for sale good for first time owners?
    yorkie puppies for sale
    It is the ideal pet for people who don't want to deal with pet fur at home or in their cars. This is the ideal pet for first time dog owners, since it trains easily and needs only moderate grooming maintenance. Yorkie poos are good with kids. It will play with them, is energetic and affectionate.

    Are Yorkie hypoallergenic? Yes
    Are Yorkie Poo good for first time owners?
    yorkie for sale
    It is the ideal pet for people who don't want to deal with pet fur at home or in their cars. This is the ideal pet for first time dog owners, since it trains easily and needs only moderate grooming maintenance. Yorkie poos are good with kids. It will play with them, is energetic and affectionate.
    teacup chihuahuas for sale

    Are Yorkie Poos good dogs?
    yorkies for sale

    ReplyDelete
  8. Are Chihuahua puppies hard to train?
    chihuahua puppies for sale
    Chihuahuas are intelligent, strong-minded dogs that like to do their own thing. This can make them stubborn, earning them a reputation for being hard to train. However, reward-based training methods do appeal to a Chihuahua and there's no reason why they can't be trained to be obedient, just as with any dog

    Chihuahuas Have Fun, Playful Personalities
    teacup chihuahuas for sale
    Though chihuahuas are loyal and affectionate with their owners, they are anything but dull and love to play! However, no two chihuahuas are the same, so if you have a friend with a chihuahua, your pet is likely to be quite different and unique

    What food is bad for Chihuahua?
    teacup chihuahua for sale
    Foods Your Chihuahua Shouldn't Eat
    Alcohol. Alcohol (ethanol) is highly toxic to dogs. ...
    Caffeine. Coffee is one of the world's most popular beverages, with roughly 83% of the United States adult population consuming it on a daily basis. ...
    Chocolate. ...
    Some Fruit Seeds, Pits and Cores. ...
    Garlic. ...
    Grapes and Raisins. ...
    Hops. ...
    Onions.
    chihuahua puppy for sale

    The easiest way to adopt a Chihuahua would be through a rescue that specializes in Chihuahuas. A great place to start would be by starting a breed search on https://www.chihuahuapuppiesforsale1.com/chihuahua-puppies-for-sale-near-me/. The search will show you all the available Chihuahuas in your area.
    chihuahua puppies for sale near me

    ReplyDelete
  9. Is a Yorkie a good family dog?
    yorkie puppies for sale
    Yorkies, like many other Toy breeds, make good pets for people; they're especially good for senior citizens, people with medical issues, and those who may worry about the size and strength of a larger dog. ... They're loving, devoted, and very affectionate: This makes them great personal companions and good family pets.

    Do Yorkshire terriers bark a lot?
    teacup yorkie for sale
    Yorkshire Terriers are little dogs with huge personalities. yorkies for sale With those huge personalities come a fierce territorial bark. Any time your phone rings, someone speaks or knocks on your door, or your doorbell chimes, your Yorkshire Terrier will likely bark. Outside noises aren't even required for barking for some Yorkies. yorkie for sale near me

    How much do Yorkshire terriers cost?
    yorkies puppy for sale
    Typical Yorkie prices range from $1,500 to $3,000, but the cost can fall far below or above that range. Prices will vary based on the puppy's lineage, appearance, health, and the breeder. It's also possible to adopt an older Yorkie for significantly less through a rescue shelter.

    ReplyDelete
  10. How long does a Yorkie live? 13 – 16 years
    Are Yorkies cuddlers?
    A lover of all things comfortable, the Yorkshire terrier enjoys cuddling with loved ones and snuggling into everything soft and fluffy. And for you, their silky coat isn't too bad for petting. https://www.newdaypuppies.com/

    Adorable Teacup and Toy AKC Yorkie Puppies
    We have adorable Yorkshire Terrier puppies male and female (she is pictured with the bow).The little girl was born on and the male was born on. yorkie teacup for sale Both puppies have started potty training and have had all sets of puppy shots and deworming. They both come with AKC papers.The girl is very petite and has an adorable baby doll face. yorkies for sale near me She is a teacup and will mature to be around just lbs. She is very gentle and easy going She is the princess in our home and loves to be held.The male is full of spunk and is super playful He will mature to be lbs and would make an awesome family dog. He has a gorgeous silky coat and adorable teddy bear face.Both puppies are AKC registered and will come with a health guarantee shot record and sample puppy food. teacup yorkies for sale, teacup yorkie puppies for sale

    Adorable Teacup and Toy AKC Yorkie Puppies is a Female, Male Yorkshire Terrier Puppy for sale in US. Adorable Teacup and Toy AKC Yorkie Puppies by newdaypuppies for Female, Male Yorkshire Terrier Puppies. yorkshire terrier for sale

    ReplyDelete
  11. https://www.chihuahuapuppiesforsale1.com/
    http://www.myppuphouse.com/
    https://www.yorkiespuppiessale.com/
    https://chowchowpuppiessale.com/
    http://www.globalkittens.com/

    ReplyDelete
  12. Is a Yorkie a good family dog?
    Yorkies, like many other Toy breeds, make good pets for people; they're especially good for senior citizens, people with medical issues, and those who may worry about the size and strength of a larger dog. ... They're loving, devoted, and very affectionate: This makes them great personal companions and good family pets.

    Do Yorkshire terriers bark a lot?
    yorkies for sale
    Yorkshire Terriers are little dogs with huge personalities. teacup yorkies for sale With those huge personalities come a fierce territorial bark. Any time your phone rings, someone speaks or knocks on your door, or your doorbell chimes, your Yorkshire Terrier will likely bark. Outside noises aren't even required for barking for some Yorkies. yorkie puppies for sale

    How much do Yorkshire terriers cost?
    yorkie for sale near me
    Typical Yorkie prices range from $1,500 to $3,000, but the cost can fall far below or above that range. Prices will vary based on the puppy's lineage, appearance, health, and the breeder. It's also possible to adopt an older Yorkie for significantly less through a rescue shelter. yorkie for sale

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Mewarnai Ulang Sepatu (Repaint)

Medical Checkup Kompas